لیفت لثه چیست ؟

لیفت لثه که در اصطلاح دیگر آن را کانتورینگ لثه یا تراش لثه می‌نامند، روشی است که برای از بین بردن بافت لثه از بالای دندان‌ها انجام می‌شود تا لبخندی درخشان طبق خواست شما ایجاد کند. لثه‌ها ممکن است ساختار دندان را بپوشانند که باعث می‌شود دندان‌ها کوتاه یا پهن به نظر برسند. و وقتی نسبت لثه به دندان نزدیک است، بعضی از افراد احساس می‌کنند لبخندشان لثه ای به نظر می‌رسد. دندانپزشکان می‌توانند لبخند لثه ای را با روش لیفت لثه اصلاح کنند.از دیگر مشکلات رایج لثه که با لیفت لثه یا کانتورینگ لثه قابل اصلاح است، لثه‌های ناصاف و از بین رفتن بافت بین دندان‌ها است. در صورت انتخاب لیفت لثه، پزشکان خط لثه را ارزیابی می‌کنند تا تصمیم بگیرند که کدام مناطق به کانتورینگ نیاز دارند و چگونه می‌توان به تقارن دندان‌ها دست یافت. این روش سریع است و به شما نتایج فوری ارائه می‌دهد! لبخند شما در یک بازدید کوتاه تغییر شکل می‌دهد. دندانپزشکان، بسیاری از مشکلات دندانی بیماران از جمله لبخند لثه‌ای را اصلاح و درمان می‌کنند.

لیفت لثه برای چه افرادی مناسب است ؟

بیمارانی که می‌خواهند خط لثه خود را کاهش یا تغییر شکل دهند، باید مزایای زیادی را که در عمل لیفت لثه وجود دارد، در نظر بگیرند. بافت بیش از حد لثه می‌تواند لبخند لثه‌ای ایجاد کند که باعث می‌شود بیماران احساس نارضایتی از خود داشته باشند. بیمارانی که بافت لثه بین دندانی را از دست داده‌اند یا خطوط لثه ناهموار دارند نیز می‌توانند از لیفت لثه بهره مند شوند. با استفاده از یک لیزر دندانپزشکی ملایم و در عین حال موثر، دندانپزشکان ما می‌توانند بافت لثه اضافی را از بین ببرند تا در یک ساعت لبخندی متقارن و متناسب ایجاد کنند. لیزر یک درمان آسان را فراهم می‌کند که زمان بهبودی آن نسبتاً کوتاه است. هیچ برش، پیوند استخوان یا بخیه‌ای برای این روش درمانی وجود ندارد.

بررسی درمان مشابه لیفت لثه

 

از بوتاکس نیز برای درمان لبخند لثه ای استفاده شده است. نوروتوکسین به طور موقت حرکت عضله مورد نظر را متوقف می‌کند. بنابراین وقتی بوتاکس به عضلات پشت لب بالا تزریق می‌شود، آنها شل می‌شوند و به نوبه خود، لب بالایی کمی ‌پایین می‌آید. از این روش برای درمان لبخندهای لثه‌ای استفاده می‌شود زیرا لب بالایی قسمت بیشتری از لثه را می‌پوشاند. با این حال، با تمام آنچه گفته شد، استفاده از بوتاکس برای لبخندهای لثه ای نکات منفی هم دارد. اولا یک درمان موقتی است. این بدان معنی است که برخلاف لیفت لثه که نتایج طولانی مدت ایجاد می‌کند، برای تکرار نتایج لازم است درمان‌های مکرر انجام شود. دوما، تزریق ممکن است باعث پایین آمدن بیش از حد لب فوقانی شود، باعث می‌شود لب کشیده به نظر برسد و یا بیش از حد دندان‌های فوقانی را بپوشاند. سوما، بوتاکس می‌تواند مانع از لبخند زدن شود. هدف از انجام لیفت لثه این است که به بیماران اجازه دهد لبخند خود را به نمایش بگذارند و جلوی لبخند آنها را نگیرد. در نهایت، بوتاکس هیچ تاثیری بر روی طول واقعی لثه مانند عمل لیفت لثه ندارد. لبخند لثه ای بهتر است با روش لیفت لثه توسط یک دندانپزشک ماهر درمان شود.

فرآیند لیفت لثه

 

با شروع این فرآیند، یکی از دندانپزشکان قبل از درمان بیهوشی موضعی را روی خط لثه بیمار انجام می‌دهد. هنگامی ‌که این ناحیه بی حس شد، دندانپزشک با استفاده از فناوری لیزر خاصی خط لثه بیمار را با دقت به اندازه و شکل دلخواه خود تغییر شکل می‌دهد. نواحی دقیق در طول مشاوره تعیین می‌شوند. استفاده از فناوری لیزر باعث می‌شود دندانپزشک در درمان خود دقیق و ماهر باشد و همچنین احتمال خونریزی لثه را کاهش می‌دهد. فرآیند لیفت لثه به طور کلی حدود یک ساعت طول می‌کشد. بیماران پس از انجام آن آزاد هستند که به خانه برگردند.

لیفت لثه با لیزر

لیفت لثه برای چه افرادی پیشنهاد نمی شود ؟

افراد مبتلا به بیماری لثه
افراد حساس به بیهوشی
افراد کم سن که هنوز در حال رشد دندان‌های بزرگسالی هستند

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

آیکون png
جهت مشاوره و طرح درمان بیماری های دهان و دندان با ما در ارتباط باشید .

دکتر سید محمد عرب فراشاهی متخصص جراحی لثه و ایمپلنت (پریودنتیست)

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط